Rokmūzikas apskati

21.02.2009.

U2 – No Line on the Horizon (2009)

Filed under: 2000. gadi,Alternatīvais roks — Jānis @ 21:00
Tags: ,

Es domāju, kuru dekādi man apskatīt. Nevarēju izlemt un jautāju padomu kādā forumā. Ausmkrēslis ieteica jauno U2 albumu. Nodomāju: “Kāpēc gan ne? Singls taču bija labs.” Un nolēmu par.

Albums sākas ar dziesmu “No Line on the Horizon”. Laba dziesma, tā liek noprast, ka albums būs labs. Dziesmas ir vienveidīgas, bet labā nozīmē. Tās nav tik vienveidīgas tādā ziņā, ka izklausās, ka kāds ir ierakstījis 11 dziesmas dažādos tempos, bet gan tādā, ka saplūst kopā un veido konceptalbuma sajūtu. Tiesa gan, nepatīk, ka dziesmas dažkārt šķiet pārāk izstieptas. Ja reiz viņi izmēģināja 50-60 dziesmas, man nebūtu nekas pret to, ka viņi iekļauj, teiksim, par 2-3 vairāk.

“Moment of Surrender” ir brīdis, kad pazūd eiforija (zOMG LOLOLOL es klausos jauno U2 albumu!!!!!) un sākas objektivitātes laiks. Lai gan joprojām esmu sajūsmā par albuma viengabalainību (neatceros klusuma brīžus – tātad tas ir labi), es gribu dzirdēt arī ko roķīgāku un enerģiskāku, à la “Sunday Bloody Sunday” vai “Get on Your Boots”. Es neesmu tāds balāžu cienītājs, lai tās klausītos stundu no vietas. Tomēr šķiet, ka kāds ir sazvērējies pret mani: arī nākamās divas dziesmas ir balādes.

Pirmā dziesma no albuma, kuru biju iepriekš dzirdējis, “‘Get on Your Boots”, izrādījās pirmā man tīkamā dziesma. Tā ir tik laba, ka pārspēj pat manu līdzšinējo mīļāko U2 dziesmu, “Fire”. Tieši tā – līdzšinējo. Tas tomēr atgādina, ka albumam ir savi plusi. Varētu teikt, ka dziesma ir “Eleanor Put Your Boots On” (tiem, kas nezina – grupas “Franz Ferdinand” skaņdarbs) vecākā un mazliet maucīgākā māsa. Jo “Eleanor Put Your Boots On” visiem patika tāpēc, ka tā ir skaista dziesma, bet “Get On Your Boots” visus aizrauj.

Izrādās, labāko grupa pietaupījusi beigām. “Stand Up Comedy” ir ne sliktāka dziesma par “Get On Your Boots”. Tomēr pēc divām man tīkamām līdzi dziedamajām dziesmām beidzot parādās arī man tīkama balāde. “Fez – Being Born”. Tam seko “White as Snow”. To es noklausījos jau iepriekš, jo visi to slavēja. Sākumā šķita, ka velti, tomēr izrādās, ka dziesma iekļaujas albumā un tad izklausās labāk. Apsveicu grupu, jo viņi pirmie iemācījušies garlaicīgu dziesmu padarīt interesantu, ievietojot to pēc interesantas dziesmas.

Visbeidzot, albuma noslēgums. Priekšpēdējā dziesma ir “Breathe”. Trešā un pēdējā atkāpe no balādēm. Dziesma ne ar ko neizceļas un es to, visticamāk, jau drīz aizmirsīšu. Albums noslēdzas ar “Cedars of Lebanon”. Labi izvēlēta noslēdzošā dziesma.

Albums ir krietni pārspējis manis cerēto. No pašlaik dzirdētajiem 2009. gada albumiem šis pārliecinoši ir labākais. Grūti teikt, kam šeit ir lielākais nopelns – dziesmu autoriem, izpildītājiem vai tomēr Braienam Īno, jo viņam ir izdevies izcili samiksēt albumu. Fils Spektors pat nestāv klāt. Daži jautās: “Kāpēc vērtējums nav vēl augstāks?” Jo albums nav izcilības un ideāluma kalngals, lai saņemtu 10 zvaigznes, un arī līdz 9,5 kaut kas pietrūkst.

Dodu albumam 9 zvaigznes no 10.
pilnspilnspilnspilnspilnspilnspilnspilnspilnstukšs

3 komentāri »

  1. Eh, iekardinaji mani! Bus janoklausas!

    Komentārs by viper — 21.02.2009. @ 21:56

  2. Samērā pretrunīgs novērtējums.
    Autors noliek lielāko daļu dziesmu un beigās ieliek izcilu atzīmi.
    Par albumu – tuvākajās dienās noklausīšos. Sākotnējā skepse pret Museisko pirmo singlu Get On Your Boots sāk izzust. Tā taču ir fooking lipīga popdziesma (labā nozīmē)

    Komentārs by Ausmkrēslis Rūdolfs — 21.02.2009. @ 23:03

  3. http://www.pitchforkmedia.com/article/record_review/149460-u2-no-line-on-the-horizon
    Diametrāli pretējs viedoklis.

    Komentārs by Ausmkrēslis Rūdolfs — 02.03.2009. @ 17:36


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

