Rokmūzikas apskati

27.02.2009.

The Doors – The Doors (1967)

Filed under: 1960. gadi,Psihodēliskais roks,Rokenrols — Jānis @ 18:40
Tags: ,

Cilvēki bieži mani apciemojot man jautā: “Kas ir labākā amerikāņu rokgrupa?” Un es vienmēr atbildu: “The Doors.” Protams, stāsts ir izdomāts, jo mani neviens nekad neapciemo, tomēr mans viedoklis ir nemainīgs. Grūti teikt, vai šī grupa ir ieņēmusi pareizo vietu mūzikas vēsturē vai tomēr tiek vērtēta par zemu. No vienas puses, tā nav tik slavena kā The Beatles vai Deep Purple, kuras zina katrs otrais latvietis. No otras puses, viņi tomēr guva diezgan lielus panākumus un Morisons ir iekļauts prestižajā klubā 27.

Albums sākas ar “Break on Through (To the Other Side)”. Viena no manām mīļākajām dziesmām. Šī gan ir vairāk rokenrola dziesma, atšķirībā no lielākās daļas pārējā grupas repertuāra, kas ir psihodēliskais roks. Jau ar “Soul Kitchen” sākas grupai raksturīgie Manzareka taustiņu solo.

Ir noklausītas pirmās sešas dziesmas un ar neapbruņotu ausi var dzirdēt, ka es klausos izcilības kalngalu. Bez sarkasma, dziesmas patiešām ir teicamas. Jo īpaši “Light My Fire”. Ne velti tas savulaik bija pārdotākais singls ASV.

Albuma otrā puse sākas ar “Back Door Man”. Grupa atgriežas pie blūzroka un rokenrola, ar ko iesāka albumu. Tālāk dziesmas iet kārtībā: psihodēlija-blūzs-psihodēlija. Albumu noslēdz episkais “The End”, dziesma, kas ir īpaši paredzēta nobeigumam. Tā ir 11 minūtes gara dziesma, kurā tiek izmantotas vairākas melodijas (pietiktu vismaz trijām dziesmām).

Dodu albumam 9 zvaigznes no 10.
pilnspilnspilnspilnspilnspilnspilnspilnspilnstukšs

Starp citu, aizsākšu tradīciju – turpmāk albumu apskatiem pievienošu arī kādu video.

Atstāt komentāru »

Vēl nav komentāru.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

