Rokmūzikas apskati

03.03.2009.

Pink Floyd – The Dark Side of the Moon (1973)

Filed under: 1970. gadi,Progresīvais roks,Ārtroks — Jānis @ 22:21
Tags: ,

Es vienmēr esmu uzskatījis, ka mana muzikālā gaume ir divas klases augstāka par vidējā tīņa, kas no rīta līdz vakaram savā telefonā klausās 50 Cent un citus mūsdienu mūzikas ienaidniekus. Tomēr Pink Floyd cienītāji vienmēr ir bijuši trīs klases augstāki par mani. Nezināmu iemeslu dēļ esmu izvairījies no šīs grupas. Zinu tikai divas dziesmas, bet abas man patīk. Kad pienāca laiks sev pierādīt, ka nemaz tik gudra un nesaprotama šī grupa nav, nolēmu, ka tas ir jādokumentē.

Albums sākas ar “Speak to Me”. Dziesma sākas ar sirdspukstiem un tad turpinās ar kases aparāta skaņu no “Money”. Visādi kliedzieni to padara līdzīgu bītlu “Revolution 9”. Tad dziesma saplūst ar “Breathe”, pirmo normālo albuma dziesmu. Nemaz tik slikta dziesma nav. Albuma tiek turpināta nepārtrauktība un es pat nepamanu, ka jau sākusies dziesma “On the Run”. Atkal atgriežamies pie avangarda. Lai gan es dotu priekšroku rokam, Pink Floyd, atškirībā no The Beatles, šajā jomā ir spējuši uztaisīt ko vairāk par prastu kakofoniju.

Zvans mani atmodina no aizsapņošanās – jau ir sākusies dziesma “Time”. Pēc divām minūtēm sākas labā dziesmas daļa. “The Great Gig in the Sky” ir pirmā reize, kad es pamanu, ka ir sākusies jauna dziesma. Tā ir dziesma par miršanu. Lai gan dziesma sastāv no kliedziena un muzikālā pavadījuma, tā man neriebjas, kas ir pat ļoti labi.

“Money” ir albuma labākā dziesma. Patiesību sakot, tā ir viens no visu laiku labākajiem roka skaņdarbiem. Kases aparātu un monētu skaņas tika ierakstītas īpaši šai dziesmai. Dziesma saplūst ar “Us and Them”, albuma garāko dziesmu. Tā ir laba, tomēr izstiepta. “Any Colour You Like” gan ir patīkama pārmaiņa. “Brain Damage” ir līdzīga dziesma, tomēr tā nav instrumentāla. “Eclipse” ir līdzīga citām šī laika noslēdzošajām dziesmām. Un ir laba.

Šis albums nav gudrs. Tas ir ģeniāls, johaidī!

Dodu albumam 10 zvaigznes no 10.
pilnspilnspilnspilnspilnspilnspilnspilnspilnspilns

Dziesma par naudu labdarības koncertā.

1 komentārs »

  1. Jā, man tas viens no mīļākajiem!

    Komentārs by Ģirts — 04.03.2009. @ 11:56


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

