Rokmūzikas apskati

15.04.2009.

Nick Cave and the Bad Seeds – Dig, Lazarus, Dig!!! (2007)

Lai gan Dire Straits apdziedātā ģitārspēle MTV ēterā un laiki, kad meinstrīmā bija patiesi laba mūzika ir pagājuši, Niku Keivu es iepazinu tieši MTV roka topā. Vīzdegunīgie apskatnieki tagad viebsies: kā gan kāds var lapā ar nosaukumu “rokmūzikas apskati” nezināt Niku Keivu? Bet man nospļauties.

Nika Keiva un viņa pavadošās grupas pagaidām jaunākais albums tika izdots 2008. gadā. Tā pirmā dziesma ir albuma tituldziesma. Ļoti lipīga dziesma. Keivs ietur savu stilu un stāsta amizantus stāstus, neliela dziedāšana saklausāma tikai piedziedājumos. “Today’s Lesson” ir vēl viena laba dziesma, kas arī pēc 1970. gadu standartiem, kad roka bija pārpārēm, būtu viena no labākajām ēras dziesmām. Daļa teksta šķiet, paņemta no “The Stooges” lirikas. Interesanti, ka stūdži bija viena no slavenākajām protopanka grupām, bet Niks Keivs ir postpanka auglis. “Moonland” tik labi saplūst ar otro albuma dziesmu, ka rodas konceptalbumiska noskaņa. “Night of the Lotus Eaters” ir dīvains pavadījums, bet man patīk. “Albert Goes West” ir ātra dziesma, kas mani pamodina no miega, kas iestājās klausoties iepriekšējo dziesmu.

“We Call upon the Author” man patīk īsā piedziedājuma melodija, tomēr dziesma ir par garu. “Hold On to Yourself”. Sākumā šķiet perspektīva dziesma, bet tāpat kā lielākā daļa pārējo, pārāk izstiepta. Ar cerībām lūkojos uz albuma pēdējām dziesmām, kuras tika izdotas kā singli. “Lie Down Here (And Be My Girl)” ir ātrāka un dzīvīgāka, bet sen neesmu dzirdējis labu mūziku. “Jesus of the Moon” garums mani iepriecina un gaidu šo dziesmu ar satraukumu. Nē. Vājākā dziesma albumā. Bet vismaz tā ir īsa. “Midnight Man” ne pārāk atšķiras no pārējām albuma dziesmām. Tiesa gan, piedziedājums ir krietni labāks un beidzot uzlabo manu omu. Taustiņu solo atgādina man par izcilo Manzareka spēli “The Doors” laikos, jo īpaši dziesmas noslēgumā. “More News from Nowhere” vismaz izklausās pēc mažorā, ne minorā sarakstītas dziesmas. Kaut kas priecīgāks. Kopumā par albumu varu teikt tikai to, ka tas ir pārāk bēdīgs, bet man būs jāpaklausās vairāk Keiva un kompānijas izdoto ierakstu.

Dodu albumam 7 zvaigznes no 10.
pilnspilnspilnspilnspilnspilnspilnstukšstukšstukšs

Lācars Ņujorkā. Tas ir gatavs situāciju komēdijas sižets.

1 komentārs »

  1. More News from Nowhere ir reāli hujējoša dziesma. Tik ļoti man tā patīk.

    Komentārs by gribu_hujeet — 17.04.2009. @ 23:43


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

