Rokmūzikas apskati

18.04.2009.

Dire Straits – Brothers in Arms (1985)

Dire Straits ar savu “Money for Nothing” videoklipu visus šokēja. Tik labas kvalitātes datorgrafikas vēl nevienam nebija lemts redzēt. Un tas palīdzēja “Brothers in Arms” kļūt par grupas veiksmīgāko albumu.

Albums sākas ar “So Far Away”. “The Police” stila dziesma, ideāla līdzībās līdz pat akcentam. Tā gan man šķiet pārāk izstiepta dziesma. Es pieminēju “The Police” – ne velti, jo “Money for Nothing” falseta balss pieder Stingam (viņš dažkārt pievienojas arī piedziedājumos). Viena no labākajām 1980. gadu dziesmām, kas mūsdienās atgādina par laiku, kad zāle bija zaļāka un MTV varēja skatīties rokmūziku (nevis realitātes šovus un dažas vājas popmūzikas dziesmas pa starpām). Agresīvais sākuma rifs ir viens no pazīstamākajiem smagajā rokā. Dziesmas vārdus Marks Knopflers izdomāja pateicoties kādam sadzīves tehnikas pārdevējam. Knopflers esot mēģinājis atainot valodu tādu, kāda bija pārdevējam. “Walk of Life” ir vēl viena klasiska dziesma, ko būs dzirdējis ikviens, kas kādreiz klausījies softroka radio un tamlīdzīgas lietas. “Your Latest Trick” ir lēnāka dziesma. Tā iesākas ar kāda pūšaminstrumenta (šķiet, saksofona – neesmu apdāvināts ar labu dzirdi). Sākumā šķiet, ka esmu ieslēdzis kādu džeza izpildītāju, uz ko norāda viss garais ievads līdz pat brīdim, kad pagājušas 2 minūtes no dziesmas sākuma. Piedodiet, bet man vairāk patika “Money for Nothing”.

“Why Worry” kā jau visas dziesmas, sākas ar supergaru ievadu. Mierīga dziesma, instrumentālā daļa derētu par skaņas celiņu kādā mierīgā spēlē. Laba mūzika, bet es šodien biju noskaņojies uz ko mazliet citu. “Ride Across the River” vārdi ir ārkārtīgi filozofiski, bet man slāpst: es gribu sarežģītus ģitāru solo un tādas bungas, ka šķiet, ka kāds ir sabojājis ritmmašīnu. “The Man’s Too Strong” izklausās pēc vesterna skaņas celiņa. “One World” ir diezgan garlaicīga dziesma. Albums noslēdzas ar tituldziesmu. Sākums atgādina “Nirvana” pēdējo gadu veikumu. Turpinājums ir vājš, nesaprotu, kā tik bēdīgs albums varēja būt tik populārs.

Dodu albumam 7 zvaigznes no 10.
pilnspilnspilnspilnspilnspilnspilnstukšstukšstukšs

Gribēju ielikt leģendāro video, bet WordPress neļauj man likt embed video. Tikai no YouTube. Kuņas.

1 komentārs »


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

