Rokmūzikas apskati

18.05.2009.

Eurovision 2009

Filed under: 2000. gadi — normens @ 15:09
Tags: ,

Mans kolēģis Ausmkrēslis bieži vien apskata pilnīgāko sviestu. Kāpec lai es to nevarētu darīt? Tāpēc tagad piedāvāju jums savu redzējumu par visām šī gada Eirovīzijā dzirdētajām kompozīcijām.

Eirovīzijas šovs šogad bija lielisks, tomēr mūzika gan man tur nepārāk patika. Lai vai kā, bet man radās ideja – jāizvērtē turienes mūzika! Un tagad es to arī izdarīšu, ven jau sākumā atvainošos, ja kaut kur sanāks lamāties.

Kā pirmā atskan Albānijas dziesma – pilnīgs mēsls. Pēc tās atskan Andoras dziesma – atkal pilnīgi nekāds, atmiņā nepaliekošs pops. Armēnija – jau atkal nekas normāls, ļoti dīvainas un nepatīkamas skaņas. Azerbaidžāna, kas atskan kā nākamā – lai gan dziesma ieguva augstu vietu, tomēr man šķiet pavājš deju gabals. Atskanot Baltkrievijas kompozīcijai skats nedaudz uzlabojas – te vismaz ir dzirdamas ģitāras, kas. protams, ir pozitīvi, tomēr neteikšu, ka dziesma ir laba. Beļģijas dziesma, kuras izpildītājs cenšas izskatīties pēc Elvisa, arī ir nekāda. Jauki!

Lai gan Bosnijas kompozīcija ir nedaudz labāka, tomēr arī tā ir nekas īpašs. Tai sekojošā Bulgārija atkal ir prasts un vājš deju gabals. Horvāti vismaz ir kaut nedaudz labāki, dodot parastus Balkānu ritmus un dziedājumu. Kipras izpildītā dziesma arī ir popsīga, tomēr ir pirmā, ko var klausīties bez nepatikas. Vismaz kaut kas! Čehu kompozīcija gan cerības uz kaut ko jēdzīgu uzreiz nobeidz, jo atkal ir pilnīgs sūds. Pēc šī seko Dāņu pops – nekas īpašs, tomēr pēc iepriekšējās dziesmas arī Mailija Sairusa, Lady GaGa vai Keitija Perija izklausītos pēc rokenrola slavas zāles iemītnīku cienīgas mūzikas (šī dziesma gan ir labāka par jebko, ko dzied ieprikšminētās lēdijas).

Uz cerīgākas nots pēc normālas iepriekšējās dziesmas mani uzceļ Igaunijas izvēle – beidzot kaut kas tiešām patīkams! Lai gan kompozīcija ir diezgan dīvaina, tomēr mierīgi pārspēj visu iepriekšdzirdēto kopā. Diemžēl, mans prieks nav ilgstošs – Somi atkal atgriež mani uz vājas deju mūzikas ritmiem! Par laimi pēc kārtējā mēsla atskan Patrīsija Kāsa. Vienīgais, ko nesaprotu ir tas, kāpēc tādi mākslenieki kā viņa piedalās Eirovīzijā, tomēr tas ir labi – vismaz vēl kaut kas ļoti labs atskan! Kvalitāte te nepārsteidz, vien esmu izbrīnīts, ka Eiropa viņu novērtēja – pirms gada Sebstijana Teljēra dziesmu, kas bija pārliecinoši labākā, viņi atstāja teju pēdējā vietā… Lai vai kā, pēc Francijas skan Maķedonija, un tā atkal nav nekas īpašs. Par laimi, tā nav tāda deju mūzika kā iepriekš, un ir klausāma.

Lai gan nākamā dziesma nepiedalījās, pakā ar dziesmām, ko ieguvu, bija arī Gruzijas dziesma ar nosaukumu We Don’t Want Put In. Nekas vairāk par diezgan ironisko nosaukumu te arī nav, lai gan arī muzikāli pāris lietas te ir tīri ok. Vācijas dziesma, kurā piedalījās arī Dita Fon Tīza (diezgan neglīta striptīzdejotāja) atkal ir pilnīgs sūds. Arī Grieķijai nav nekas labāk – kārtējais krutais deju gabals. Uzreiz kā noklust viens deju gabals, atskan diezgan līdzīgs tam – šoriez Ungārijas izpildīts. Pēc šīm dziesmām arī atskan kas tiešām lielisks – iespējams, mana mīļākā dziesma šajā konkursā, kas manā mūzikas kartotēkā arī paliks pēc tam – Islandes izpildītā. Patīkama dziesma, vokāls, kā arī skaista meitene, kas to dzied – lieliski! 

Tomēr izskatās, ka Eiropa ir sazvērējusies pret mani – pēc kaut kā skaista atskan prasts poppanks, ko izpilda Īrija. Lai gan Izraēlas dziesma ir diezgan laba, tomēr tā mani neaizrauj. Nākamā atskan Busuļa dziesma, kas ir viena no kvalitatīvākajām, kas šogad bija. Vienīgais, kas manī raisa neizpratni – kāpēc tik lielisks džeza dziedātājs lien tādā pasākumā? Lai vai kā, pēc viņa atskan Lietuvas dziesma – atkal nekas īpašs. Pēc tam sekojošā Maltas dziedātāja gan ir nedaudz labāka, tomēr arī tā man nepārāk patīk. Moldova, kas san pēc tam – nekas īpašs, tomēr tautiskie ritmi ir interesantāki par visām deju dziesmām (kuru bija vairums) kopā.

Melnkalnei atkal ir deju gabals, tomēr šis, par laimi, ir nedaudz sakarīgāks kā citi (tas gan nenozīmē, ka tas ir labs). Nīderlande – atkal prasts pops. Pēc viņiem atskan uzvarētājs – Norvēģijas dziedātājs. Neteikšu, ka man dziesma patīk, tomēr jāsaka, ka tur daudz labāku dziesmu nebija, tāpēc labāk, lai uzvar viņš, nekā, piemēram, Turcija. Pēc uzvarētāja skan Polijas dziesma – atkal kaut kas tīri tīkams manām ausīm, lēna un mierīga kompozīcija. Diemžēl, Portugāle atkal dod man skaņas, kādas nevēlos dzirdēt. Arī Rumānijas dziesma man nepatīk – kārtējā deju mūzika, kas izklausās tāpat kā iepriekšējās. Lai gan Krievijai nav deju mūzika, arī tā dziesma man šķiet galīgi garām.

Serbi savu dziesmu ir ieturējuši diezgan tautiskā garā, tomēr arī šo mūziku nespēju novērtēt. Slovākiem šoreiz ir samērā sirdi plosošs skaņdarbs, tomēr netikšu, ka tas man šķistu interesants. Slovēnijai ir interesanta dziesma, kuru dzirdēt nenāk par ļaunu, kas noteikti ir pozitīvi. Nākamā seko Zviedru dziesma, ko izpilda kāda operdziedātāja, un tas viņai izdodas ļoti labi! Lieliska kompozīcija! Jāsaka, ka šīs dziesmas laikā man arī vislabāk patika skatuve, kura bija tiešām izcila – tā visa bija balta, kas radījā ĻOTI iespaidīgu efektu! Pēc jaukās zviedrietes atskan arī mana mīļākā dziesma šajā konkursā – Šveices indie-pops gupas Lovebugs izpildījumā (skat. zemāk.). Tiešām šī dziesma man patīk, un arī tā manā iPod’ā ir uz palikšanu. Pēc šīm lieliskajām dziesmām atskan Turcijas izpildītā, un atkal saprotu – mana sajūsma par divām dziesmām ir tikai izņēmums, jo te, lielākoties, nekā īpaši laba nav. Kā pēdējā atskan Apvienotās Karalistes dziesma. Tā ir samērā laba, tomēr neteikšu, ka lieliska.

Kopumā jāsaka, ka nesaprotu, kāpēc man bija vēlme klausīties šo “albumu”. Tas ir pavājš (izņemot dažas dziesmas), lielākoties garlaicīgs. Tomēr šovs gan bija jauks, ipaši skatuve – to krievi izdarījuši godam!

Albumam dodu 3 zvaigznes no 10.

pilnspilnspilnstukšstukšstukšstukšstukšstukšstukšs

Šoreiz pievienošu trīs video, jo vēlos parādīt arī Zviedrijas dziesmu vizuālā efekta dēļ.

5 komentāri »

  1. Par laimi, šoreiz politika tikai aizbīdīta ārpus 1. un 2. vietas, kas arī bija mani favorīti:)

    Komentārs by Alberto — 18.05.2009. @ 15:35

  2. Nu nezinu Šmucān, manuprāt tos Lavbagus tu ātri izdzēsīsi no aipoda. 😀 Viņi bija labi tikai uz Eirovīzijas fona.

    Komentārs by gribu_hujeet — 18.05.2009. @ 16:12

  3. Jāpiekrīt, ka Lovebugs bija labākie, bet dzīvajā vokālists nu galīgi nebija savā ādā. Ierakstā gan tā dziesma ir ļoti baudāma. Islandiešu meiča arī bija klausāma.

    Komentārs by sandmanlv — 18.05.2009. @ 21:55

  4. Sweden (nope)

    Komentārs by alwaysraining — 02.06.2009. @ 12:38

  5. Armēnija – jau atkal nekas normāls, ļoti dīvainas un nepatīkamas skaņas.
    jējējējē, Sonic Youth forever. 😮

    Komentārs by Ausmkrēslis Rūdolfs — 01.10.2009. @ 23:21


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

