Rokmūzikas apskati

08.06.2009.

Iggy Pop – Préliminaires (2009)

Filed under: 2000. gadi,Folkroks — normens @ 21:33
Tags: ,

Kādam draugam jau pirms laba laika apsolīju izklāstīt savas domas par Igija jauno albumu. Nu tas ir noticis!

Jāsaka godīgi, ka Igijs man ne tuvu nav īpaši tīkams mākslinieks, prinncipā, viņu neklausos vispār. Tomēr arī nevaru teikt, ka man viņš riebjas. Ar šādu, visai neitrālu skatījumu par viņu arī droši var apskatīt viņa jaunāko albumu Préliminaires.

Disks sākas ar dziesmu franciski Les Feuilles Mortes. Ja sākumā man tā nešķiet, saistoša, tad uz vidu jau dziesma liekas klausāma, tomēr ne vairāk. Pozitīvs elements ir pūšamo instrumentu izmantošana, kas rada šauru Parīzes ieliņu sajūtu, tomēr kaut kas šeit pietrūkst. I Want to Go to the Beach sākas ar ļoti skaistu klavieru solo, tomēr tad viss mans entuziasms noplok, jo Pops sāk dziedāt. Pieņemu, ka manām ausīm šis arī būs lielākais šķerslis novērtēt albumu – nepatīk man viņa vokāls, un viss. Visādi citādi skaista dziesma.

Ļoti interesanta ir King of the Dogs – visa kompozīcija izklausas pēc džeza  mūzikas no 30. gadu gangsterfilmām, un uz šīs lieliskās muzikālās bāzes Igija vokāls izklausās tīri pieņemas manām ausīm! Par laimi, arī Je Sais Que Tu Sais ir tīri klausāma dēļ tā, ka šoreiz visi vokāli ir pieklusināti. Franču sievietes vokāls fonā noteiki dziesmu uzlabo. Spanish Coast atkal ir skaista dziesma, kuru, diemžēl, jau atkal man pilnībā izbaudīt liedz Igija balss. Nice to Be Dead izklausās pēc Brūsa Springstīna folka, kas man ļoti patīk, tomēr deklamācijas un dziedāšanas sajaukums jau atkal man liedz priecāties par kompozīciju.

How Insensitive ir viena no albuma labākajām, ja ne labākā, kompozīcija – šoreiz bez skaistas mūzikas arī ir pieklusināta balss, kā rezultātā dziedāšana izklausas pat diezgan baudāmi. Party Time ir kaut kas ļoti negaidīts – elektroniska dziesma, tomēr pārsteigums arī ir vienīgais pluss šeit – ne vokāls, ne muzikālais mani neaizrauj. Žēl. He’s Dead/She’s Alive ir interesants kantrī un blūza sakausējums, kas šajā skaņu jūklī iederas pat diezgan labi.

A Machine for Loving atkal ir deklamēta kompozīcija, kas man nemaz nepatīk. Dziesma ir diezgan nekāda, ātri aizmirstās. Nepatīk dzejas lasījumi dzejā mūzikas albumos. She’s A Business atkal ir patīkams kantrī gabals, tomēr jau atkal to stipri bojā man nepatīkamais vokāls. Noslēdzošajā Les Feuilles Mortes (Marc’s Theme) jau atkal ir interesants un diezgan patīkams muzikālais pavadījums, ko papildina man netīkams vokāls.

Kā jau noprotat, albums ir diezgan labs, tomēr man tas nepatika dēļ vokāla. Uzskatu, ka to var klausīties, tomēr arī nedzirdot šo plati jūs neko nezaudēsiet.

Dodu albumam 6,5 zvaigznes no 10.

pilnspilnspilnspilnspilnspilnspusetukšstukšstukšs

Atstāt komentāru »

Vēl nav komentāru.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

