Rokmūzikas apskati

12.06.2009.

The Smashing Pumpkins – MACHINA/The Machines of God (2000)

Filed under: 2000. gadi,Alternatīvais roks,Sintpops — Ausmkrēslis Rūdolfs @ 13:28
Tags: ,

Sašķaidīto ķirbju otulārisma diskogrāfiskuma apskatīšanas sākums ir vidus. Ceru, ka saprotat ko es ar to domāju.

“Yo, yo, es esmu Billijs Korgans. Un jaunā mašīna būs Siamese Dream turpinājums,” tā teica plipaurainais Viljamss, kad šis albums vēl nebija iznācis. Izrādijās, ka tās ir pilnīgākās muļķības. Tā vietā Čikāgas lepnums mums piedāvāja sava sintīpopa albuma Adore noskaņas kokteilī ar vājākajiem smagajiembrīžiem no leģendārā grupas dubultalbuma Mellon Collie And The Infinite Sadness. Albumam laikam jau bija lemts piedzimt par draņķi, ne velti grupu 1999. gadā atstājā tās basiste Dārsija Vretcka.

Nē, nu ja runājam nopietni nenonopietni, tad albums jau nav nemaz tik liels sūds. Dažas dziesmas tajā nav peļamas, bet tomēr man kā kašķa saēstam govēnam gribās apskatīt pilnībā visas albuma dziesmas, nu tad sākam.

Ievadošais The Everlasting Gaze mierīgi varētu iekļūt melonkollijā, diem žēl tur šī dziesma būtu viena no vājākajām, jo tā tiešām ir samērā garlaicīga, bet salīdzinot ar pirmās mašīnas citiem gabaliem to var uzskatīt par šedevru. Elektroniski ņūorderiskais Raindrops + Sunshowers ir viens no albuma labākajiem dziešmiem, tas man nedaudz atgādina Adore pustitulskaņdarbu Ava Adore. Albuma atpazīstamākajai dziesmai Stand Inside Your Love ir identisks bungu zīmējums ar ķirbju labāko skaņdarbu Bullet With Buterfly Wings, pati dziesma nav peļama. Bet tad seko albuma popsūds I Of The Mourning, kas deklamē dziļi filozofisku domu lidojumu Billija izpildījumā jeb es runāju par “Radio/ Play my favourite song/ Radio/ Radio/ Radio/ I’m alone/ Pick up where my thoughts left off.” The Sacred And Profane ir sasodīti garlaicīga dziesma, tādēļ to es tā arī nenoklausījos. Try, try, try ir albuma virsotne, vienīgā dziesma no albuma, kas man pat patīk, lai gan man labāk patīk tā versija, kas ir iekļauta dziesmas Untitled singlā kā b-puse. Heavy Metal Machine ir tik tiešām HEAVY METAL karaļu Bon Jovi garlaicīgi cienīga dziesma. To pašu var teikt arī par nākamajām divām dziesmām – sasodīti garlaicīgi. Glass And The Ghost Children varēja būt kāSilverfuck, bet diemžēl šī iecere izgāzās, jo dziesma izklausās pēc The Mars Volta eposa, nevis pēc Smashing Pumpkins eposa. Wound gan ir tīri simpātiska dziesma, bet pēc tā seko sūdīga The Cure imitācija The Crying Tree of Mercury. Nedaudz situāciju uzlabo With Every Light, kas spēj izraisīt platu smaidu, jo šī dziesma ir samērā pretīgs sintezatoru kantrī, kas kopā ar Billija seksīgo vokālu rada ģeniālu kokteili. Blue Skies Bring Tears ir kārtējā kjūriskā sintīpopa himna, tātad atkal izgāzšanās, bet pret noslēdzošo Age Of Inocence man nav nekādu iebildumu.

Kopumā jāsaka, ka albuma dziesmas ir pavājas, bet daudzi teiks, ka konceptalbumos ļoti reti ir labas dziesmas, bet šoreiz es neredzu nekādu konceptuālismu, lai gan formāli šis ir konceptalbums. Salīdzinot ar konceptuālo eļbumu dieva Absolution jēgpilno vērtību, šis ir tik pat vērtīgs, kas Teignmautas brašuļiem ir milzīgs kompliments.

Albumam lieku 4 zvaigznes no 10.

2000. gadā Čikāgā ķirbjiem bija sūdīga raža jeb Billijs Korgans ādas apakšbiksēs.

4 komentāri »

  1. Joptv! :@ Es saprotu, ka mani nevar pieminēt katrā rakstā, bet aizmirst par mani rakstā par Ķirbjiem?! :@ Esmu tevī vīlies.

    Komentārs by Mikijs Džeimss — 13.06.2009. @ 20:14

  2. Bļe, es labošos. Un apskatot Siamese Dream vārdu Billijs aizstāšu ar Kūtris vai Korgans ar Šmucāns. 😀

    Komentārs by Ausmkrēslis Rūdolfs — 14.06.2009. @ 00:27

  3. Man likās, ka tu apskatīsi otro mašīnu. Ai bet nu poh…
    Šodien esmu hujējoši piekasīgs (bļe), tāpēc teikšu, ka ir nevis sašķaidītie ķirbji (bļe), bet šķaidošie ķirbji (vot tā bļe).

    Komentārs by gribu_hujeet — 14.06.2009. @ 18:52

  4. Es apskatīšu visu diskogrāfiju jauktā secībā. 😀

    Komentārs by Ausmkrēslis Rūdolfs — 14.06.2009. @ 22:07


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

