Rokmūzikas apskati

16.06.2009.

7 kovboji par videoklipiem

Filed under: Muzikālie saraksti — Ausmkrēslis Rūdolfs @ 23:52

“Ši nav laba diena apskatam par pēdējo Bon Jovi albumu,” teica Ausmkrēslis un nolēma apkopot 7 labākos video par kovbojiem.

Saraksts netiek veidots pēc grupas piederības kantrīmūzikas žanram, bet gan pēc maniem subjektīviem kritērijiem, kas domājams netiks apkopoti. Diemžēl populārajā videorāžraides tīmekļvietnē youtube.com nav vēl ielikts kovboju mūzikas dieva Sūda Āņa pirmais video, tādēļ šī lieliskā dziesma nebūs dzirdama šajā sarakstā.

7. vietā es ieliku post-kovboju scēnas spožāko spīdekli Krisu Mārtinu ar blici, kam dots ļoti aukstspēlisks nosaukums. Šoreiz grupu pārstāvēs dziesma no mana kolēģa Kūtra neieredzētā albuma Viva la Vida or Death All His Friends Violet Hill. Daudzi teiks, ka Kriss, Gejs un citi grupas puiši šajā video drīzāk izskatās pēc sapīpējušiem karavīriem, nevis rūdītiem kovbojiem, kam arī zaļās vielas nav nekas svešs. Bet tomēr es šiem platbikšiem gribu oponēt un teikt, ka 36. sek. mēs tālu fonā redzam smaidošu kovboju, kas visiem māj ar rociņu. Izcils video.

6. vietā mēs redzam Latvijas deju mūzikas leģendu 100. debijas supergrāvēju Day By Day. Kādēļ šāda ar rokmūziku nesaistīta izvēle? Jo vienkārši Latvijā, it īpaši 1996. gadā, kad Latvijā  skraidīja punduri aptinušies tikai ar ādiņu ap dibenu, nebija tāda dzimte kā kovboji, tādēļ par Latvijas kovbojmūzikas pionieriem var uzskatīt Modra Skaistkalna izcilo un neatkārtojamo projektu. Turklāt video joprojām izskatās sasodīti labi un to mūsdienās nav kauns skatīties.

5. vietā es lieku trash metāla pionieru Pantera European Hit Radio līmeņa grāveju Cowboys From Hell. Šīs dziesmas video joprojām ir ļoti augstā līmenī un par to mēdz sajūsmināties pat tādi muzikālie ģēniji kā Guntars Račs, Seišas vokālists, kura vārdu es diemžēl nezinu un galu galā Latvijas krutāka bloga autoru autors Ausmkrēslis Rūdolfs. Gaismu efekti rada dīvainu atmosfēru, kas ikvienam skatoties šo video liek atcerēties par dižajiem laikiem, kad Klints Īstvuds un Ronalds Reigans skrēja pa prēriju.

4. vietā es vēlos ievietot Oksfordas nematemātiskā nešūgeiza blici Radiohead ar viņu grandžīgandžī monstrojumu Just, ko daudzi zinoši/nezinoši jaunēkļi ir nodēvējuši par krutāko videoklipu, kas ir radīts. Un kāda Tomam Jorkam no Nešvilas un cāļu audzētas īpašniekam Džonijam Grīnvudam ir saistība ar kovbojiem? Tāda, ka leģendārā frāze ko vīrs pasaka policistam ir – Mēs visi esam kovboji. Ja vēl nesaprotat par ko es runāju, noskatieties video.

3. vietā es lieku Brūsa Springstīna video dziesmai par izsalkušo sirdi, jo pastāv tāds ļoti jauks teiciens “Saki Brūss, domā kovbojs un otrādāk.” Pats video ir izteikti Brūsisks, tātad arī kovbojisks. Ko lai vēl es šeit pieminu?

2. vietā es lieku Teignmautas brašuļus Muse ar viņu grāvēju Knights Of Cydonia. Dziesma par kovbojiem, video par kovbojiem, trīs kovbojiski ērzeļi, kas spēlē neo-progresīvo roku. Kas var būt labāks par šo? Varbūt tikai Sūda Āņa videoklips dziesmai “Metjū, es  tevi vienkārši mīlu. Man lūzt sirds, kad es par tevi domāju.”

1. vietā ir iekļuvusi officiālā kovboju himna, ko reiz sarakstīja Džons Bon Džovi. Protams, es runāju par fantastisko Wanted Dead Or Alive. Ko vērtā vien ir lieliskā ģitāras spēle un Bon Džovi izkliegtais sauklis “Im a cowboy, on a steel horse I ride”. Pats klips ir vienkārši vouv, vouv, vouv, vouvvvv… Džons ir uzkāpis uz seksīgas klints un spēlē savu pusakustisko kovboju ģitāru, diem žēl tas bija cits Bon Jovi klips, bet šis arī ir lielisks.

(debiļņij juķub)

5 komentāri »

  1. “…un galu galā Latvijas krutāka bloga autoru autors Ausmkrēslis Rūdolfs.”
    Tad kāpēc pat Kūtris šeit ir augstākā pozīcijā kā Tu?! 😀 Bet ja par lietu, ļoti labs tops! 😀

    Komentārs by Mikijs Džeimss — 17.06.2009. @ 10:32

  2. Tagad mēs abi esam vienādās pozīcijās. 😀
    F. apžēlojās un no žurnālista paaugstināja mani par autoru. 😮

    Komentārs by Ausmkrēslis Rūdolfs — 17.06.2009. @ 13:11

  3. Ar to arī sveicu! 😀

    Komentārs by Mikijs Džeimss — 17.06.2009. @ 20:03

  4. Nekur neredzu lielisko Bon Džovi klipu, un līdz ar to šis viss sūkā.

    Komentārs by gribu_hujeet — 17.06.2009. @ 23:51

  5. Komentārs by Ausmkrēslis Rūdolfs — 17.06.2009. @ 23:59


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

