Rokmūzikas apskati

06.07.2009.

Pete Doherty – Grace/Wastelands (2009)

Filed under: 2000. gadi,Alternatīvais roks,Folkroks — normens @ 21:16
Tags: ,

Ar lieliem soļiem tuvojas šī gada labākais mūzikas festivāls Latvijā, tāpēc es sākšu apskatīt tā mākslenieku albumus!

Kā pirmo šajā sakarā Pītu izvēlējos, galvenokārt, tāpēc, ka viņš no hedlaineriem ir vispiemērotākais eRoka standartiem. Par šo skandalozo personību šoreiz nestāstīšu, to ir dzirdējis teju katrs, šoreiz par viņa mūziku rakstīšu, kas iekļauta viņa pirmajā soloplatē.

Jau ar ievadskaņdarbu Arcady kļūst skaidrs, ka dohertija solo projekts manāmi atšķirās gan no Libertines, gan no Babyshambles. Dziesma ir liriska, klusa, ar ģitāru un bungām pavadījumā. Patīkama vienkāršība! Kā nākamā skan Last Of The English Roses – vienīgā kompozīcija no plates, ko esmu dzirdējis pirms tam, un kura diezgan labi ietur jau pirmajā kompozīcijā dotās vadlīnijas. Labs skaņdarbs, par ko varat pārliecināties zemāk. 1939 Returning ir pārsteigums pat uz iepriekšējo dziesmu fona – kaut ko tik lēnu, mierīgu un lirisku negaidīju šajā diskā, tomēr šis pārsteigums ļoti iepriecina! Sekojošais A Little Death Around The Eyes man nedaudz nepatīk, jo tajā ieturētā noskaņa, kas man atgādina mazu, klusu bāru kaut kur Teksasā ap rītausmu, šoreiz kaut kā nepievelk. Varbūt citā vietā dziesma šķistu kvalitatīvāka.

Salome, līdzīgi kā 1939 Returning, ir ļoti iemidzinošs skaņdarbs, kas, kā par pārsteigumu, Grace/Wastelands kopējā noskaņā iederas labāk, kā, piemēram, nedaudz skaļākais A Little Death Around The Eyes. I Am The Rain turpina iepriekšējo lēno dziesmu plejādi, jeb kā teiktu mans draugs Raitis: “Šajā mirklī man uznāk miegs.”. Man gan tādas sajūtas neuzmācas, tomēr uzskatu, ka daudzus šādas dziesmas, turklāt vairākas pēc kārtas, varētu garlaikot. Kopējā atmosfērā Sweet By And By ir vienlaikus gan uzmodinātājs, gan patīkams dekors, ar savu divdesmito gadu džeza skanējumu. Ļoti patīkama kompozīcija, kas, iespējams, ir mana mīļākā dziesma no šī ripuļa. Līdz ko atskan Palace Of Bone man iešaujas prātā doma – hei, vai tikai tas nav kāds no Brūsa Springstīna kantrī gabaliem? Jo šī dziesma izklausas tieši tā, kas, lai gan man kantrī nepatīk, šoreiz ir ļoti pozitīvi, jo patīkam iatsvaidzina albumu, kas lai gan ir kvalitatīvs, pirms Sweet By And By bija kļuvis vienmuļš.

Sheepskin Tearaway tomēr atkal atgriežas pie šūpuļdziesmu temiem, un ļoti lirisku muzikālo pavadījumu. Šeit ļoti palīdz sievietes vokāls, kas noteikti dziesmu padara baudāmāku un klausāmāku. Par Broken Love Song man ir grūti kaut ko pateikt, jo, lai gan kompozīcija ir patīkami savādāka kā ierastā masa šeit, jāsaka, ka tā ir samērā savāda, jo īpaši ievadā. Šeit vēlos uzteikt to, ka vietām sāk parādīties roķīgas pazīmes, kas šim skaņdarbam lieliski piestāv. Skaista balāde! New Love Grows On Trees ir diezgan vienkārša dziesma, kura īpaši atmiņā nepaliek, vien vēlos izcelt interesanto efektu, kur tiek radīts tāds kā vēja iespaids, kas šoreiz palīdz. Plate noslēdzas ar Lady Don’t Fall Backwards – kārtējo lirisko, lēno, mierīgo skaņdarbu. Arī šī dziesma nav slikta, tomēr es mainītu abas pēdējās vietām – New Love Grows On Trees, manuprāt, ir piemērotāka diska noslēgumam kā Lady Don’t Fall Backwards.

Nobeigumā vēlos teikt, ka Grace/Wastelands irkvalitatīvs albums, tomēr tas pilnībā atšķiras no ierastā Dohertija grupu skanējuma. Man tas patika, tomēr esmu drošs, ka daudziem nepatiks. Arī par šo disku noteikti varu teikt: katram savs, un šis noteikti nav katram.

Dodu albumam 8 zvaigznes no 10.

pilnspilnspilnspilnspilnspilnspilnspilnstukšstukšs

1 komentārs »

  1. […] un tā vairs nedara. Toties r;itvakar viņa koncertā mēs dzirdēsim labāko no viņa albuma Grace/Wastelands, kā arī Babyshambles hitus. Viņu laist garām būtu […]

    Pingback by Ko noteikti jādzird Positivus AB? « Rokmūzikas apskati — 16.07.2009. @ 19:49


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

