Rokmūzikas apskati

22.07.2009.

Radiohead – OK Computer (1997)

Filed under: 1990. gadi,Alternatīvais roks,Ārtroks — Ausmkrēslis Rūdolfs @ 23:55
Tags: ,

Būtībā šīsdienas plānos man bija ietilpināts onanēt pie Baha šlāgerakadēmiskās mūzikas, bet mans priekšnieks mani pamudināja uzrakstīt šo recenziju.

Jāatzīstās, ka kopš tās reizes, kad es sapratu, ka aiz rūpīgi slēptās spilvenu sienas ir puķes. Un depresija ir tikai mīts. Oksfordšīras zēnus esmu sācis klausīties mazāk, varētu pat teikt, ka es viņus neklausos vispār, bet tomēr Okijs kompjūters paliek Okijs, lai gan nav mans mīļākais albums ir jāapskata.

Airbag ir ievadskaņdarbs, kas mani īpaši nekad nav uzrunājis. Kā vienmēr abu ģitāristu saspēle ir lieliska, turklāt to papildina leģendārā onānistu platbikša Dīdžeja Šadova meistarīgā skretčošana. Principā šis ir lielisks Linkin Park. Pēc tās seko kvīniski episkais Paranoid Android. Dziesma, kas man toreiz kā 14 gadīgam siekalainam puisēnam šķita revolucionāra un vienkārši satriecoša. Subbterean Homesick Allien nav nekāda sakara ar Bobu Dilanu, tā vietā tiek piedāvāts viltots speisroks. Exit Music ir viena no skaistākajām Radiohead dziesmām. Manuprāt, tās āķis ir hujzin minūtē izpirstais knapi dzirdamais regeja rifs. Let Down ir viena no manām grupas favorītdziesmām. Skaista dziesma, kuru ķirzakacs Toms sarakstīja domājot par piemīztām pudelēm. Nu un tad beidzās…

Beidzās mans prieka vilnis, jo sekoja grupas himna Karma Police. Labāk savas domas saudzējot grupas bundzinieka matus paturēšu pie sevis. Fitter Happier ir radiohediski konceptuāls prikols, tātad to īsti par dziesmu nevajag uztvert. Electrioneering ir kovbeļļa himna par kuru nekaunētos pats Pīters Mērfijs no LCD Soundsystem. Manuprāt, viena no labākajām politiskajām dziesmām, kāda jeb kad ir radīta, ja pieņemam, ka es neesmu Rage Against The Machine fans.  Džonijam Grīnvudam nepatika Toma Jorka gaudošana, tādeļ viņš nolēma paklausīties radio. Tā var teikt par nākamo dziesmu Climbing Up The Walls. Spēcīgi. No Suprises ir pirmā dziesma ko es izdzirdēju no šīs grupas. Joprojām ši dziesma man asociējās ar narkomāniju. Lucky ievada pinkfloidisko ievadu, dziesma man nav īpaši mīļa, tā man asociējās ar REM, vai arī ar karā cietušajiem bērniem. The Tourist ir vēl viens mans favorītskaņdarbs. Šīs dziesmas vārdus ir sarakstījis, kāds emocionāla paskata jaunēklis Džonijs Grīnvuds, tādēļ arī tās jēgu ir vieglāk izlobīt nekā Toma Jorka sarakstītajos skaņu darbos.

Nevainojams albums, kas lieliski sevī ir iesūknējis gandrīz visu pasaulē labāko grupu ietekmes un pasniedzis to nedaudz dīvainā, bet šķietami saprotamā veidā. Domāju, ka tā arī ir tieši galvenā Radiohead panākumu atslēga. Protams, aiz nevainojamā un superstilīgā mārkjetinga.

Albumam lieku 10 zvaigznes no 10.

full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1

Raudāja māte, raudāja meita, raudāja Toms Jorks. Tūūūristāāā…

1 komentārs »

  1. pizģets

    Komentārs by gribu_hujeet — 24.07.2009. @ 22:40


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

