Rokmūzikas apskati

27.08.2009.

Radio SWH Saulrieta dziesmas 2009., mana izvēle

Filed under: Atkāpes no apskatiem — normens @ 23:56
Tags:

Jau pirms kāda laika biju drošs, ka laiku pa laikam es eRokā piedāvāšu arī dažādas sevis veidotas dziesmu izlases, ja tā tās var saukt. Lūk pirmā no tām!

Pirmkārt vēlos pateikt tiem, kas nezin, kas ir SWH Saulrieta dziesmas. Katru gadu SWH dīdžeja Toma Grēviņa programmā Lielais Vakars visas vasaras garumā cilvēki izvēlas dziesmas, kas viņiem saistās ar saulrietu, un vasras beigās par tām notiek balsošana, izvēloties top 30. No šī gada 45 iespējām, arī es esmu izvēlējies, un nu ir šī izlase. Grūti gāja man domājot, ko iekļaut šajā topā, un ko ne, līdz nonācu tieši pie šī top 30. Vēl pateikšu, ka visas dziesmas liku alfabētiskā secībā, vien izdalot man tuvākās piecas, kuras nosaukšu raksta beigās. Nekādu komentāru no manas puses par “parastajām” dziesmām nebūs, vien par tām, kuras ir manā izlasē. Patīkamu baudīšanu, un neaizmirstat, ka ikviena šeit iekļautā dziesma ir ļoti, ļoti īpaša un laba!

Air – Playground Love

Alexi Murdoch – Orange Sky

Arcade Fire – No Cars Go

Bent – Private Roads

Bird York – In The Deep

 Cat Power – The Greatest

Damien Rice – Amie

David Gray – This Year’s Love

Elliott Smith – Between The Bars

Eric Clapton – Tears In Heaven

Feist – Intuition

Guillemots – If The World Ends

Husky Rescue – Blueberry Tree Part 2

John Lennon – Love

Lamb – Gabriel

 Laura Marling – Failure

Michael Jackson – One Day In Your Life

 Moby – Shot In The Back Of The Head

 Scorpions – Wind Of Change

Sebastien Tellier – Divine

Sparklehorse – It’s A Wonderful Life

The Divine Comedy – Our Mutual Friend

Travis – Closer

TV On The Radio – Family Tree

Yann Tiersen – L’Valse D’Amelie

 Jeff Buckley – Hallelujah

Domāju, ka jebkādi komentāri par šo klasisko Leonarda Koena skaņdarbu, kura populārākais izpildījums pieder nelaiķimBaklijam (man gan tuvāka ir Rufusa Vainraita versija, bet tas nu tā), ir lieki. Izcila dziesma, kas kļuvusi par tādu kā Džefa simbolu. Un lieliski iederās saulrieta laikā!

Kings Of Convenience – I’d Rather Dance With You

Vīri no Norvēģijas ir radījuši tikai vienu lietu hitu, toties kādu! I’d Rather Dance With You, manuprāt, ir izcila dziesma, ko šādās aptaujās nepieminēt ir kauns.

Kooks – Seaside

Lai gan īstenie Kooks fani un fanāti man, iespējams, nepiekritīs, bet apgalvošu, ka Seaside ir izcilākā dziesma, ko viņi jebkad ir radījuši, un neko tādu arī viņi vairs nekad neradīs. Perfekta mūzika siltiem, jaukiem vasaras vakariem. Pirms gada viņi ieguva otro vietu ar šo dziesmu, nebrīnīšos, ja kaut kas līdzīgs atkārtosies arī šogad.

M83 – You Appearing

Beidzot esmu nonācis arī pie savas šīs vasaras izvēles, un šeit pastāstīšu savu stāstu, kāpēc to izvēlējos. Tas bija šī gada jūlijā, kad biju Parīzē. Es vienā siltā un saulainā vakarā nolēmu doties braucienā ar kuģīti pa Sēnu, un viss šķita perfekti, līdz neilgi pēc saulrieta sākās pēkšņs un ļoti, ļoti spēcīgs lietus. Tā kā brauciens vēl nebija galā, nokāpu lejā, uz galvenā, apjumtā klāja, un tieši tad izdzirdēju šo dziesmu. Lai gan M83 biju klausījies ļoti daudz un dikti šī gada laikā, teši tajā momentā sapratu – jā, šī būs mana saulrieta dziesma 2009. Ceru, ka arī jums tā izklausīsies tāda. Starp citu, tieši man tika zīmīgais 30. numurs šajā gadā.

Sufjan Stevens – Casimir Pulaski Day

Un kā pēdējā, bet ne sliktākā manis piedāvātā dziesma šodien ir lieliskais Sufjana Stīvensa singls no albuma Illinois. Lai gan Stīvenss ir izcils mūziķis, šī ir viņa līdz šim augstākā muzikālā virsotne, kas tieši saulrieta laikā skan vislabāk. Zinu, jo esmu pats to pārbaudījis, un iesaku arī jums.

Kad mana izvēle ir izklāstīta, atliek dzirdēt jūsējās. Būšu ļoti priecīgs, ja komentēsiet šīs saulrieta dziesmas (īpaši interesanti būs dzirdēt Jums tuvākās), kā arī pateiksiet, vai jums vispār interesē šādas izlases. Lai vai kā, zinu, ka mana izvēle nav tā, ko nolems tauta (jau tagad ir skaidrs, ka uzvarēs Instrumentu Apēst Tevi, ko nemaz neikļāvu te), tomēr šīs bija man tuvākās dziesmas. Lai ietekmētu balsojumu, un izvēlētos sev tuvākās dziesmas, ieejiet šeit, un balsojat par cik dziesmām vēlaties, vien atcerieties, ka balsot par katru drīkst tikai reizi. Es pats iesaku neaizmirst arī M83 gabalu, bet tas jālemj katram pašam, vai viņu tas aizskāra, vai nē.

P.S. Nākamais raksts būs ar manām top 30 saulrieta dziesmām, ceru, ka arī tajā atradīsiet ko jaunu sev – esmu pārliecināts, ka arī te būs kas nedzirdēts, bet tuvs sirdij!

2 komentāri »

  1. […] Muzikālie saraksti — Mikijs Džeimss @ 23:52 Tags: Saulrieta dziesmas Kā jau vakar solīju, šodien es esmu izveidojis savu 30 saulrieta dziesmu […]

    Pingback by Manas saulrieta dziesmas 2009 « Rokmūzikas apskati — 28.08.2009. @ 23:52

  2. […] dziesmām (to var izdarīt šeit). Ja vēl nezināt, par ko balsot, varat ieskatīties manā viedoklī par šo mūziku. Un neaizmirstat rīt pulksten 20.00 būt pie saviem radioaparātiem – tas […]

    Pingback by Music from the OC: Mix 4 (2005) « Rokmūzikas apskati — 02.09.2009. @ 15:44


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

