Rokmūzikas apskati

09.09.2009.

YACHT – See Mystery Lights (2009)

Filed under: 2000. gadi,Eksperimentālais roks — Ausmkrēslis Rūdolfs @ 23:38
Tags: ,

Es esmu vairākas reizes braucis ar jahtu, bet ne par to būs šis stāsts.

Stāsts ir par Portlendas eksperimentālā elektro indī āžiem YACHT, kas šogad viesosies Latvijā. Koncerta norises vieta vēl nav apstiprināta, bet šobrīd jau notiek runas par to, ka tas būs privātais koncerts tieši man, kamēr es kails sēdēšu uz pirts lāvas savā pirtī. Bet jāatzīst, ka šie puiši nav tāda veida mūzika. Puiši pārstāv ūberkūlīgos diskopanka elitistus DFA, kas ir mūsdienu mūzikas tēva Pītera Mērfija galvenā darba vieta. Un tas arī visu izsaka, albums ir labs, bet laicīgs un labprāt es to rādītu saviem mazbērniem, kā piemēru kāda mūzika bija 21. gadsimta pirmajā desmitgadē. Grupa savā arsenālā iepin arī kaut ko no LCD Soundysystem un The Rapture, tas protams ir Mērfija pirksts, bet grupa ir pietiekoši orģināla. Leģendārais toņdakšas portāls jahtu pat nosauca par jauno Tom Tom Club. Lai nu tā būtu.

Runājot par dziesmām, es albumu negribēju ilgi klausīties, jo man bija bail, ka pārējās dziesmas netuvosies Psychic City līmenim, kas ir izcili lipīgs un salīdzinoši eksperimentāls latvju deviņdesmito gadu deju mūzikas iemājojums. Tomēr es kļūdījos, pārējās dziesmas ir pietiekoši spēcīgas, un varbūt par tādi šedevri kā We Have All We’ve Ever Wanted un Summer Song laika gaitā, kad Psychic City apriebsies, ieriebs šim grāvējam. Vienīgais mīnuss iespējams ir vājais konceptuālisms (neizprotu kādēļ albuma beigās ir iekļauta I’m In Love With The Ripper smēķu versija un Psychic City a capella versija, kas ir ierakstīta Sūda Āņa tualetē) arī tas, ka grupa nepiedāvā neko radikāli jaunu. Bet gluži par diskopanka kopētājiem viņus nevar uzskatīt, jo grupai ir sava odziņa, kas viņus atšķir no visādiem Bon Jovi un The Scorpions.

Principā tas arī ir viss. Tikai es vēlējos piemetināt, ka jums noteikti nav jāapmeklē grupas koncerts 17. oktobrī, jo es vienkārši gribu, lai grupa nospēlē koncertu man vienam. 😀

Albumam lieku 8 zvaigznes no 10.

Atstāt komentāru »

Vēl nav komentāru.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

