Rokmūzikas apskati

28.09.2009.

Girls – Album (2009)

Filed under: 2000. gadi,Folkroks,Indīroks — normens @ 17:06
Tags: ,

Dīvaina nosaukuma grupa izlaidusi tikpat dīvaina nosaukuma albumu. Nu arī eRoks to apskatīs!

Visupirms vēlos atvainoties visiem lasītājiem par klusumu, kas šeit bija iestājies pēdējo divu nedēļu laikā, tomēr tā tam bija jābūt. Biju tomēr cerējis, ka pārējie kolēģi uzturēs te kādu dzīvību, bet kļūdījos, un viss ir uz maniem pleciem. Nu esmu ticis cauri diezgan smagajam šķiršanās procesam, un pietiekami ilgās attiecības atstājis aiz muguras, lai ar jaunu sparu ķertos pie darba! Un savu “atdzimšanu” portālā atsākšu ar Sanfrancisko indie roka/indie popa grupas Girs debijas albuma apskatīšanu. Pats par viņiem nebiju dzirdējis pilnīgi neko, līdz šodien to izdzirdēju kā Toma Grēviņa nedēļas albumu, un nolēmu tam pievērst uzmanību. Vispasaules kritiķi to slavē, bet vai samērā subjektīvam apskatniekam kā man tas patiks? Tūliņ noskaidrosim!

Ieraksts sākas ar ekstra pozitīvo un vasarīgo Lust For Life, kas ir ieturēts ļoti ašā tempā, un gluži rauj klausītāju dejā, kas noteikti ir pozitīvi. Vēl jāizceļ samērā interesantā vokālista balss – ne katram tā patiks. Sekojošā dziesma Laura jau no pirmajām tās sekundēm izklausās pēc kaut kā no sešdesmito vidus vai septiņdesmito sākuma no Beach Boys repertuāra. Interesanti, negaidīti, vasarīgi. Patīkami, ka trešā kompozīcija Ghost Mouth ir ieturēta nedaudz mierīgākā pavadījumā, un man patīk labāk. Tomēr arī šeit mani nepamet sajūta, ka klausos jau ko vecu un sen radītu, nevis šīs nedēļas disku. Daudz interesantāka par iepriekšējām dziesmām ir God Damned – tāds pilnīgi nepieradināts gabals, izklausās, ka tas būtu ierakstīts uz portatīvā datora tā ap trijiem naktī, nākot mājās no kādas ballītes, kad vēl ir svaigi iespaidi. Tiešām patīkams pārsteigums!

Par skaņdarbu Big Bad Mean Mother Fucker nezinu, ko lai saku – man tas nu galīgi pie sirds neiet, jo izklausās kā kāda sena Elbvis Preslija dziesma, kurai pa virsu ir uzlikts skaļš un nekvalitatīvi ierakstīts ģitāras rifs, kā arī to ir pārdziedājis kāds no astoņdesmito rokeriem. Tomēr oriģinalitāte ir perfekta! Šajā brīdī sajūtos visai dumjš, tomēr galīgi nepiekrītu daudzu slavinātā portāla  Pitchfork Media (man gan viņi nešķiet īpaši kvalitatīvs avots, tomēr katram savs) viedoklim, ka Hellhole Retrace ir viena no piecsimt labākajām šīs desmitgades dziesmām. Jā, tā ir diezgan laba, bet noteikti ne TIK laba. Kā nākamā seko psikadēliskās skaņās ieturētā Headache, kas, manuprāt, ir viena no tām dziesmām, kas jāspēlē koncertos, tomēr platēs tās labāk nelikt. Pārāk daudz tā atšķirās no visa, kas bijis iepriekš, kontrasts ir gluži neticams. Summertime ir episks un pompozs gabals, kas, pēc manām domām, lieliski derētu kā skaņas celiņš kādā filmā vai arī brīvdabas šovā.

Man par prieku, pēdējo dziesmu kvartetu uzsāk ļoti eksperimentālā un dīvainā dziesma Lauren Marie, kas man atgādina M83 daiļradi. Lai gan iepriekš to no Album negaidīju, man ir prieks, ka te ir iekļauta ari šī elektroniskā dziesma. Kārtējais pārsteigums seko līdz ar Morning Light sākšanos – ātrā, agresīvā un skaļā ģitārspēle ļoti atgādināja Arctic Monkeys nepieradinātos gabalus, un tas noteikti ir liels pluss! Ļoti interesanti! Kārtējais negaidītāis pavērsiens ir Curls – lēna, iemidzinoša folka dziesma. Dīvaini, tomēr tajā pat laikā tiešām jauki. Plate noslēdzas ar nedaudz kantrī stilā ieturēto Darling. Nezinu, ko lai par to domā, jo lai gan nevaru teikt, ka man tā patīk, dziesmā noteikti kaut kas ir. Un tas tiešām šķiet jauki.

Ja Album būtu EP, kurā iekļautu tikai pēdējās četras dziesmas, es būtu vienkārši sajūsmināts par disku. Tomēr tā nav, un te nu mana sajūsma pieplok. Pirmkārt, šī mūzika ne vienmēr ir domāta tādiem indie un folka foniem, ka man. Otrkārt, kā jau noteikti esat ievērojuši, man nekad nav patikusi ļoti liela stilu dažādība, ja vien tos nav iespējams savienot kādā konceptā. Un, diemžēl, pēdējās sešas dziesmas nu nekādi kontekstā salikt man neizdodās. Šķiet, ka jāsaka tas, ko saku viemēr – katram savs, un Girls – Album noteikti nav man.

Dodu albumam 7 zvaigznes no 10.

full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1none_smnone_smnone_sm

Vasara turpinās!

2 komentāri »

  1. so gay

    Komentārs by gribu_hujeet — 01.10.2009. @ 18:04

  2. DARTZ!

    Komentārs by Jānis Žilde — 04.10.2009. @ 14:07


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

