Rokmūzikas apskati

11.10.2009.

Paloma Faith – Do You Want The Truth Or Something Beautiful? (2009)

Filed under: 2000. gadi,Soulmūzika — normens @ 22:46
Tags: ,

Izrādās, La Roux nav vienīgā britu jaunā soliste ar diezgan savādu izskatu.

Domāju, ka lielākā daļa no Jums līdz šim neko nav dzirdējuši par Palomu Feitu, tomēr jaunā dāma no Londonas, kuras dziedāšanas manieri nereti salīdzina ar Eimiju Vainhausu un Dafiju noteikti sevi pieteiks diezgan skaļi. Līdz šim eRokā nebiju apskatījis neko no šāda stila, tomēr visam kaut kad ir jāsākas. Un nu šeit būs vismaz viens raksts par solmūziku ar nelielām džeza un popa ievirzēm.

Ieraksts sākas ar diezgan ātro, džezīgo un visnotaļ lipīgo Stone Cold Sober. Sievietes debijas singls ir ļoti labs ievads, kurš teicami parāda, kā izklausīsies šis ieraksts. Perfekti tiek paradītas viņas balss īpašības, kas arī, noteikti, ir pozitīvi. Neskatoties uz to, ka sekojošais Smoke & Mirros ir ieturēts visai līdzīgā garā kā pirmais gabals (jo žanrs īpaši plašas variācijas nepieļauj), arī par to neko sliktu nevaru teikt, koptēlu papildina un uzlabo. Lai gan parasti lēnas un sērīgas dziesmas man ļoti patīk, Broken Doll man nešķiet pārāk izdevusies dziesma. Jā, klausāma, jo īpaši kā fona mūzika resturānos, kuros iederas mierīga atmosfēra, kā albuma kompozīcija man tā nešķiet pārāk izdevusies. Prieks, ka titulskaņdarbs Do You Want The Truth Or Something Beautiful ir izdevies, un ka šī dziesma atrodas tieši šajā vietā – tā atkal atgādina par iepriekšām dziesmām un papildina to koptēlu.

Liels pārsteigums ir sešdesmito populārās mūzikas garā ieturētā Upside Down. Neesmu šādas mūzikas biežs klausītājs, tomēr tā ir ļoti patīkama atkāpe no diezgan vienveidīgās solmūzikas, kas tika izpildīta iepriekš. Romance Is Dead jau atkal ir pārsteigums, jo tā ir tāda… ļoti pozitīva, vienkārša, tāda, kādu izpilda gandrīz jebkura cita popdīva. Jā, man tā tīri labi patīk, tomēr albuma koptēlu šī kompozīcija pabojā. Labi, ka šo atkāpi ir diezgan viegli aizmirst, jo šobrīd atskan otrais un populārākais singls no šī ripuļa New York, kas ir arī mana mīļākā Palomas dziesma. Vismaz man tā šķiet teju perfekta popdziesma ar nelielu sola/džeza ietekmi.

Pēdējā plates daļa iesākas ar Stargazer, kas vismaz man atgādina kaut ko no Spice Girls repertuāra, vien ar daudz spēcīgāku vokālu. Nezinu, ko lai domāju. My Legs Are Weak jau atkal ir bezgala lēna un izjusta kompozīcija, tā ir nopietna pretendente uz ieraksta skaistākās dziesmas titulu. Te vairs īsti nav ko piebilst, tā ir vienkārši ļoti kvalitatīva balāde. Do You Want The Truth Or Something Beautiful? noslēdzas ar diezgan episko Play On, kas piedziedājuma daļā pamatīgi atgādina Queen gabalu Show Must Go On (tieši Play On daļā), un tas laikam nav priekš manis. Par laimi, panta daļa man šķiet daudz labāka. Katram savs.

Feitas debijas disks ir visai spēcīgs, tomēr ne tuvu ne izcils. Ir vairākas dziesmas, kas man nepatīk, tas ir visai vienveidīgs (tomēr šoreiz tā ir diezgan laba lieta, manuprāt). Man tas vairāk atgādina skaņu celiņu kādai filmai par Ņujorku vai arī fonu resturānā (man ļoti patīk dzīvā mūzika resturānos). Tomēr bieži es to neatskaņošu, vien daži singli kompaktdisku atskaņotājā griezīsies lielā daudzumā.

Dodu albumam 7 zvaigznes no 10.

full_smfull_smfull_smfull_smfull_smfull_smfull_smnone_smnone_smnone_sm

Atstāt komentāru »

Vēl nav komentāru.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

