Rokmūzikas apskati

24.10.2009.

Aqueduct – I Sold Gold (2005)

Filed under: 2000. gadi,Elektro roks,Indīroks — normens @ 23:37
Tags: ,

Domāju, ka esat pamanījuši, ka jau divas nedēļas man nav sanācis neko šeit ierakstīt. Izlēmu, ka kaut kas jāmaina!

Kā jau teicu, labu laiku neesmu šeit neko rakstījis, tomēr tas ir noticis tikai pārlieku lielās noslogotības dēļ, un man ir ļoti žēl, ka tā. Tā kā arī nakamajā nedēļa nebūšu pieejams (dodos ārpus Latvijas), izlēmu, ka neliela dzīvība portālā nāks tikai par labu. Tieši tāpēc izdomāju jūs iepazīstināt ar nepārāk zināmu indie grupu, kuru, manuprāt, tomēr derētu zināt. Tātad iepazīstaties ar Sietlas vīriem Aqueduckt!

Disks sākas ar dziesmu, kurā ir ļoti interesants un netipisks muzikālais pavadījums – The Suggestion Box. Jāsaka, ka šī kompozīcija man ļoti atgādina Band Of Horses mūziku, kas viennozīmīgi ir pozitīva iezīme. Plate turpinās ar skaņdarbu, pateicoties kuram es atklāju šo blici – Hardcore Days & Softcore Nights, kas bija iekļauta ceturtajā O.C. mūzikas izlasē. Šīs kompozīcijas sakarā vēlos arī uzsvērt tās vienkārši perfekto bungu skanējumu, kas man lika pēc pailgāka slinkuma pārtraukuma atsākt spēlēt šo instrumentu. Tiešām teicama dziesma! “Diezgan interesanti ir tas, ka divas no šajā platē iekļautajām dziesmām bija dzirdamas jau pirmajā Aqueduct ierakstā Power Ballads, un pirmā no šī dueta ir Growing Up With GNR. Diezgan elektroniska un iekdienišķa, un lai gan tajā ir man ļoti patīkamas iezīmes, kopumā tā ne ar ko īpaši neizceļās, bet arī koptēlu nebojā. Heart Design ir ļoti dīvains gabals – it kā elektroniska ar tādām skaņām, kas būtu cienīgas Super Mario spēlēi no astoņdesmito beigām (noteikti esat to kādreiz spēlējuši), bet tajā pat laikā skanējums citviet atgādina kādu hiphopīgāku mūziku. Savādi, kā arī šaubos, vai šo tiešām vajadzēja pārpublicēt.

Otrā daļa sākas ar klavieru balādi Five Star Day, kura vietumis atgādina tiešām skaista klavierkoncerta atmosfēru, tomēr reizēm dzirdamā balss pārveidotāja daļa man šķiet pilnīgi lieka. Jo tālāk skan albums, jo lielākus brīnumus un negaidītus pavērsienus tas piedāvā – Tension jau izklausas pēc Discovery, vien ar nedaudz mazāku novatorisma daļu. Tiešām savādi, tomēr ja teikšu, ka man nepatīk, melošu. Pēc Tension lēnā, samērā futūristiskā un mierīgā The Unspeakable ir tieši laikā. Lai gan man to gribētos dzirdēt diska beigās, tomēr šī kompozīcija, kas noteikti varētu atskanēt jebkuras ballītes beigās, noteikti ir manām ausīm ļoti tīkama. Frantic ir pavisam popsīga un līksma dziesma, tomēr ja neskaita Hardcore Days & Softcore Nights, tā ir mana mīļākā šajā ierakstā. Reizēm šadas tikai pozitīvas emocijas bez jebkā negatīva ir tieši tas, ko vajag. Lieliski!

I Sold Gold noslēdzošā daļa sākas ar Laundry Baskets, kas izceļas ar lielisku roka un elektroniska skanējuma savienojumu. Tadu nav daudz, tomēr, vismaz man, šis ļoti negaidītais piedāvājums izrādījies ļoti tīkams. Ja Jūs vēlaties dzirdēt ko tādu, ko nekad iepriekš neesat klausījis, tad palēnais un ultra futūristiskais valsis Gameover: Thanks For Playing ir tieši kā radīts Jums. Man gan tas šķita… dīvains. Uzskatu, ka I Sold Gold nepiestāv instrumentāli gabali, kur nu vēl šādi. Lielākā vilšanās visā diskā. Trīsdesmit septiņas minūtes un divdesmit sekundes garais ripulis noslēdzas ar vēl kādu pozitīvu un diezgan jauku dziesmu The Tulsa Trap. Gluži, kā diska sākumā, arī šis man atgādina Band Of Horses daiļradi, ja neskaita sintezātorus, kas parādās skaņdarba beigās. Labs noslēgums!

Lai gan vietām dažu dziesmu iekļaušana ierakstā man šķiet lieka, visā visumā I Sold Gold ir labs albums. Tas nav izcils, tomēr kā fons tas darbosies ļoti labi. Arī pāris teicamās kompozīcijas, kas te dzirdamas noteikti ir vērts izcelt. Patiesi iesaku!

Dodu albumam 7,5 zvaigznes no 10.

full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1full_sm1half_smnone_smnone_sm

Tiekamies pēc nedēļas!

Atstāt komentāru »

Vēl nav komentāru.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

