Rokmūzikas apskati

28.12.2009.

Bļāāā, desmitgades albumu top 5.

Filed under: 2000. gadi,Muzikālie saraksti — Ausmkrēslis Rūdolfs @ 14:24

Bļ, tā kā visi pēdējā laikā ir kruti, tad es arī nolēmu būt reāls un izteikt savu ūberobjektīvi aprēķināto topsi par desmitgades spēcīgākajiem Bon Jovi diskogrāfijas ierakstiem.

Jāatzīst, ka es pēdējā laikā speciāli ieturēju Aleksandra Kerča cienīgu pauzi, lai nezinošos kapsētu apmeklētājus (lasīt eRoka divus lasītājus) pārsteigtu ar sprādzienam līdzīgu muzikālo izvirdumu. Vēl man ir jāpiebilst, ka visas lamas par šo tīri subjektīvo topu jūs varat adresēt Jānim Žildem sūtot viņam e-pastu ar tekstu “Bļ, tu suka Žilde (turpinājumā seko jūsu subjektīvais viedoklis par to kāds viņš ir lohs, un kādēļ Ausmkrēslis savā topā nav ielicis Arctic Monkeys vai Frantz Ferdinand) Labi, beigsim turēt kaku zem pūra un ķersimies vucānam pie ragiem.

5. vieta.

Brian Wilson – SMiLE (2004. gada 28. septembris)

Ši desmitgade ir ievērojama ar to, ka tika izdoti divi tā saucamie zudušie albumi. Guns And Roses trīspadsmit gadus tapušais Chinese Democracy izrādijās baigais sūds, bet Bīčboju sešdesmitajos iesāktais superalbums SMiLE, ko beidzot grupas garīgais un fiziskais līderis Braeins Vilsons izdeva 2004. gadā, gan izrādijās pietiekoši solīds un godam nopelnījis vietu šajā topā, kaut vai tīri tā vēsturiskās nozīmes dēļ.

Kā sak’ – arī sešdesmito gadu pederasts mūsdienās paliek tāds pats pederasts, bļ.

4. vieta.

The Strokes – Is This It (2001. gada 30. jūlijs)

The Strokes ar šo ierakstu nosprauda jaunas robežas un iznīcināja vairākas klišejas tikai ar vienpadsmit vairāk vai mazāk teicamām popdziesmām. Pirmkārt, strouki jau galvenokārt sāka neizbēgamo neatkarīgā roka komerciālizēšanu, kuras augstākais punkts ir Owl City dziesma Fireflies, bet tomēr The Strokes ir gandrīz vienīgā blice, kas šo procesu izdarīja ar glanci. Turklāt The Strokes ietekmēja, katra padsmitnieka favorītus The Libertines, Arctic Monkeys un Kings of Leon, kas ir vairāk nekā kruti.

Lū Rīda ietekmēts onkuls, bļ.

3. vieta.

Grandaddy – The Software Slump (2000. gada 29. maijs)

Konceptuāls albums par modernajajām tehnoloģijām, kas nevis spiež tev virsū kaut kādu jobanu klišejām pārbāztu kritiku par to, ka mēs visi mirsim, bet silda sirdi ir milzīgs retums. The Software Slump pēc četriem lo-fi ierakstiem un Grandaddy nosacītā debijas albuma Under the Western Freeway ir spožs grupas darbības kulminācijas mirklis. Reizē eksperimentāls, reizē popsīgs. Albums ir tik kruts, ka tā producēšanas procesā piedalījās pats Pavement orģinālais bundzinieks Gerijs Jangs, kas reizēm tiek saukts par īstu hipijs, ir milzīgs dzērājs un narkomāns, un Pavement agrīnajos šovos skatītājus apmētāja ar dažādiem dārzeņiem.

Samoģī bļ kaut kādus tur semplus, yo, un vispār kruta, bļ.

2. vieta.

The Flaming Lips – Yoshimi Battles The Pink Robots (2002. gada 15. jūlijs)

Pēc sirdi sildošās kulminācijas liesmojošajām lūpām vajadzēja ierakstīt kaut ko grandiozu un tas viņiem izdevās ar uzviju, jo konceptuāls stāsts par japāņu meiteni, kas cīnās ar rozā robotiem bija mūzikas skaņu pasaulē, kas nedzirdēts. Ne velti šis albums tiek likts vienā plauktā ar pašiem pinkflojdiem un bītliem un pēc tā motīviem Brodvejā tiek iestudēts mūzikls.

Balonaini, bļ.

1. vieta.

Radiohead – Kid A (2000. gada 2. oktobris)

Kid A piemīt visas desmitgades krutākajam albumam piemītošās īpašības – milzīga ietekme uz popmūziku, tā nospraužot jaunas atzīmes un iznīcinot iepriekšējos kritērijus, pietiekami eksperimentāls skanējums un pats galvenais lieliskas dziesmas. Ievadošais Everything In Its Right Place ir plates augstākā popmūzikas virsotne, bet noslēdzošais Motion Picture Soundtrack jorciskā episkumā ieslīgst kādas sešdesmito gadu krautroka blices noslēdzošā skaņdarba spēkos. Pa vidu tikai dažās dziesmās ir dzirdama ģitāra, pārējais ir tīra elektronika vai jokošanās ar sempleri un vecām klavierītēm. Turklāt viss albums ir ieturēts vienotā konceptuālā muzikālajā tumšumā, kādu spēj uzburt tikai Oksfordšīras krutākā grupa kopš Ride.

Advertisements

Atstāt komentāru »

Vēl nav komentāru.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: